mandag den 11. marts 2013

Hotter ala Diana!

Der er ikke noget bedre end en rigtig god hotdog! Men endnu bedre, når man selv har lavet brødet, remouladen og ketchup.!

Jeg kom i tanke om at det var vildt lang tid siden jeg havde fået remoulade og ketchup (jeg kan faktisk ikke huske hvornår). Så nu skulle det være, jeg søgte og søgte nette tyndt for at finde en opskrift der passede mine behov og smagsløg, men der var ikke rigtig noget der passede mig.
Jeg gik i gang med at prøve mig frem og jeg er blev rigtig glad for resultatet. Alt hvad jeg laver skal lige have et lille drys med 'ala Diana'.
Jeg er ikke god til at følge en opskrift, det ender altid galt når jeg følger den punkt for punkt, underligt nok, men noget gør jeg forkert. Men hvis der ikke er en opskrift, så kan jeg jo heller ikke fejle..


 oO(Puha jeg kan bare det der)Oo

Pølsebrød :
  • 40 g  Gær
  • 4 dl   Vand
  • 4 dl   Grahamsmel
  • 5 dl   Grov Rugemel
  • 1       Æg
  • Salt
I ovnen ved 175 grader i 20 min. 

Remoulade
  • 35 g    Asier 
  • 60 g    Agurksalat 
  • 1 tsk    Karry
  • ½ tsk   Chili pulver
  • 2 spsk  Skyr
Hak det godt og bland det, vupti.. en lækker remoulade til en hver lejlighed..

Ketchup :
  • 4 alm Tomater (2 uden 'indmad')
  • 5        Dadler (uden sten)
  • 2  tsk Tomatpasta (tomaterne ikke smager af særlig meget lige nu)   
  • ½ tsk Chili pulver
  • Salt 
En tur i blenderen, og bum, super dejlig ketchup.

Emma´s version af Børne'Hotdog'

Jeg vil kalde dem for pølsebrød med en pind igennem, men de glider nemmere ned end hotdogs eller pølsebrød. 

Det har jo været fantastisk vejr i dag, altså når man sidder inde og ser ud. Solen skinner ikke en vind der rør sig, MEN S*HT hvor er det da hundekoldt, når man skal lufte hunde, hente unger eller når man lige har glemt at købe sesamfrø.. :-/
Nu vil jeg pleje min mætte og gravide mave. Håber jeres dag har været lige så skøn som min!!
Forsat god aften i de små hjem! 

- Diana!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar