tirsdag den 12. marts 2013

Pitabrød på mums på!

Alene hjemme, næsten hele dagen... Kenneth var afsted i skole til kl 1530, Maximus tog med en ven hjem for at lege og kom hjem kl 1630 og prinsessen ville være i SFO til kl 16, Så er der altså lang tid, når det er fra kl 8 og så til de kommer hjem. Så mig og Silke (hunden) har hygget os, helt uden at røre en finger her hjemme! Men er jo nød til at lytte til de kloge læger! :-)
Super fantastisk bare have tid til at bage lidt og se en masse serier, trods det godt kan blive lidt kedeligt, når det er hver dag, jeg er også ved løbe tør for gode serier, jeg IKKE har set i forvejen!

Til forkosten, tog jeg et af min pølsebrød fra i går og smurte den med remouladen og ketchup´en, proppede den med salat og kylling.. MUMMELUMS det smagte bare så godt, jeg fik helt ondt i maven, fordi jeg er så dårlig til at levne.. av av

Jeg nuppede mig et grov knækbrød med avokado, tomat og forårs løg i eftermiddags!

Jeg kunne ikke finde nogen opskrifter på pitabrød UDEN hvedemel, så jeg måtte igang med at eksperitere med at lave nogen uden hvedemel. synes det var vildt svært fordi jeg i forvejen aldrig har prøvet at lave alm pitabrød, har jo altid købt dem færdige!
Jeg måtte sjatte mig igennem og fik faktisk et okay svar på et lækkert sundt pitabrød. (Jeg havde købt nogle for en sikkerheds skyld)
Jeg kan godt leve med disse lækre pitabrød, men min 'sundheds forskrækket' familie er ikke super vilde med dem. Jeg tror bare på at hvis pungrotterne ikke har noget valg, så ville de også elske det! *hihi

Jeg var lidt bange da de ikke puffede sådan op, som jeg havde set på alle billederne, men da jeg fik "klippet" den op, var der fin luft og plads indeni til GUF!
Pitabrød : 
  • 25 g   Gær
  • 2  dl   Vand
  • 1  dl   Skyr
  • 90 g   Squash
  • 80 g   Gulerod
  • 5  dl   Grov Rugmel
  • 3  dl   Grahamsmel
  • 3  dl   Havregryn
  • 1 tsk  Chili
  • Salt 
Jeg lod det hæve i 40 min, før jeg rullede det ud. og så hævede det på bagepladen i 30 min.
Ovnen skal være forvarmet før pitabødene kommer ind. Tror de var i ovnen i ca 8 min på 210 grader. 
Ud af denne portion fik jeg 8 pitabrød og gode 4 burgerboller.

Ungerne var vilde med alm grove pitabrød (Tak til Sarah, for en opskrift)
Og jeg spiste 2 af de 'gode' pitabrød, 1 med Kylling og 1 med pulled pork!! 

Ved morgenmaden fik jeg også sagt at alm toastbrød, snart ville være en uddød race i vores hjem, den faldte i som sådan i god jord, hos ungerne (ved ikke med Kenneth), så nu skal jeg også igang med at finde på noget brød de ville kunne lide og spise til morgenmad eller eftermiddagen! Og der må ikke være formange synligekerner og ikke hvedemel i. Det bliver spændende, der kommer sikkert mange mange nederlag, men er sikker på det nok skal lykkes..
SÅ hvis du har en lækker opskrift på en lækker 'morgenbolle', så er du meget velkommen til at skrive den til mig i en kommentar!! :-P

Rigtig god aften!! :-)

- Diana

Ingen kommentarer:

Send en kommentar