torsdag den 21. marts 2013

27+2 = nervøs!

Uhhh nu ramte jeg min milepæl nr 2 her i graviditeten!! Denne graviditets dag, fødte jeg maximus på i 2007. 
I går var jeg eller ovenpå og glad, men da jeg vågnede i morges, havde jeg det vildt skidt, ondt i maven, ondt i ryggen, ondt med i mine ben, underlige fornemmelse/uro i kroppen, jamen bare virkelig mærkeligt. 
Jeg kunne ikke finde ud af om det bare har været nervøsiteten som har haft lov til at styre min krop eller om det virklig er noget igang derinde!??

Nå men det skal jo ikke forhindre mig i en god "bagværk" i dag (prøvede at få tankerne væk)
Jeg skulle bage pølsebrød, fordi Maximus skal ha 10 skt med i børnehaven i morgen, da det er hans sidste dag. Og så skal de ha et lækker kæmpe ta´selv bord, så alle børnene har noget lækkert med. 
Plus der er pizza på menuen i aften, så der er både blevet lavet alm pizzer og "ala Diana"
                  
- Ungerne har godkendt pølsebrødene -
- Jeg godkendte mine pizzaer til frokosten -

- De alm pizzer, til den sundheds forskrækket familie - 

Brøddej ala Diana :

  • 5  dl   Vand
  • 2  dl   Skummemælk
  • 1       Æg
  • 650 g Fuldkorns hvedemel (finax mel)
  • 250 g RugMel
  • 6 skt  Frost spinat
  • 1 alm Squash
  • 2 alm Gulerødder
Opløs gæren i væsken, bland ½ af melet i, kom grønsagerne i (som har været i foodprocessoren), bland det så med resten af melet.. 
Det skal være en klam dej, men med vand på hænderne, så bliver det et fantastisk resultat!
I oven på 200grader?! Til de mærkes færdig! hehe
Pølsebørnene fik 20 min og pizza bundene fik 8 min for jeg kom fyld på, og så 5-10 min alt efter hvad fyld man kommer på. 
Plus jeg vendte pølsebrødene i sesam og hørfrø. Og man får MEGET dej!! 

Så fik jeg også lige skam kogt nogle jordbær, jeg skal bruge i noget skyr til min fødselsdag! 
- Mums det smager nu godt ! -  

Maximus skal gøre lækker til hans DiskoBørneHaveFest i aften! Min seje reje skal ha grønt DiskoHår!!
 oO(kærlighed)Oo
God Eftermiddag/Aften!!!

- Diana!

1 kommentar:

  1. Du er bare så kæmpesej synes jeg!
    Trods skidthed og nervøsitet så går du bare igang med den store omgang, du er så skide sej! :*
    Thumps up, moster..

    SvarSlet