fredag den 15. marts 2013

Fredags snolder!

Så blev det fredag, og den står på fredags snolder!! Uhh jeg glæder mig hele ugen til det bliver fredag, og så skal jeg lave min egen 'sund' fredags snoller.

Vi (jeg) startede med at lave pandekager til morgenmad! ungerne bliver så gade, når de får pandekager (men hvem gør ikke det)!


Dagen i dag har igen været med super solskin, og jeg nyder den fuldt ud indtil mandag, hvor der åbenbart skulle komme sne! HADER sne, især uden for sæson! hehe
Jeg har fødselsdag om en uge og jeg gider ikke ha sne på min fødselsdag! :-/ buuuhuuuu!

Aftensmaden stod på rester af den varme spelt/linse salat og så nogle kylligeruller til!

I dag har jeg lave nogle kokostoppe ala Diana, på hj.lavet marcipan og chokolade(85%) ovenpå! MUMMELUMS siger jeg bare!
- Ser det ikke bare lækkert ud?! -
De smagte bare så godt!
oO(har jo spist en top i eftermiddag)Oo
Marcipan : 
  • 70 stk Mandler
  • 3        Dadler (uden sten og skind)
Mal mandlerne til mel og bland det sammen med dadlerne, til det er blandet helt sammen. 
Rul masse (evt. kom noget film omkring) og kom den i køleskabe, i ca 20 min. 

KokosToppe  :
  • 150 g  Kokosmel
  • 4        Dadler (uden sten og skind)
  • 2        Æg
  • 1 ds    Kokos'fløde' (den faste del i en lille ds kokos mælk)
  • 1 tsk   Vaniliepulver (ikke sukker)
Rør det sammen i en skål og kom det oven på marcipanen. I ovnen på 200 grader i ca 15min.
Pynt med smeltet (85%)chokolade, hakket mandler OG frisk hakket kokosnød! . Jeg fik 10 store toppe!
(Næste gang vil jeg prøve med nogle figner også)

Hytteost/Banan Pandekager :

  • 150 g  Hytteost
  • 1  dl   Perlespelt (kogt)
  • 2        Æg
  • 2        Bananer
Blandes sammen i en skål og steges i kokosolie.

Nu er det det tid til fredags hygge!! Håber jeres bliver lige så god som min! 

- Diana.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar