tirsdag den 30. april 2013

Gulerodsboller, mummelums!


Morgenmad
  • En Smootie og rugbrød med banan.
Formiddag
  • Youhurt med jordbær
Middagsmad
  • Rester af salaten og ristet rugbrød
Eftermiddag
  • Hj.lavet gulerods bolle med smørost.
Aftensmad
  • Kyllinge tærte med råkost.
Aften hygge
  • Vindruer, abrikos og nødder.
  • Æble




Tærterne :
  1. Kenneth´s Meat Pie : 500 g Oksekød, 1 hk. løg, ½ dl Heinz, ½ engelsk sauce, salt/peber, masser af ost og bacon som låg.
  2. Ungerne´s Tærte  : 1 pk. skinke, 1 pk. bacon, ærter, broccoli, ost og æggemasse
  3. Diana´s Tærke  : 3 stk kylling inderfilet stegt i ingefær/timian/hvidløg, ærter, broccoli, blomkål, løg, tomater, urtesalt og æggemasse
  • Æggemassen (SIMPEL) : Hytteost, æg, mælk og salt/peber/ingefær



Så blev der bagt gulerods boller, Emma savnede mine boller (men der behøvede ikke være for mange kerner i) Men så måtte hun hjælpe..! 


Opskrift på disse (sindsyge gode) boller : 
  • 1  pk    Gær
  • 5  dl     Vand
  • 3 store Gulerødder
  • 100 g   Havregryn
  • 100 g   Fuldkorns mel
  • 100 g   Rugmel
  • 150 g   Gramhasmel
  • 150 g   Hvedemel
  • 60   g   Solsikkekerner
  • 30   g   Hørfrø
  • Salt
  1. Tænd ovnen på 200 grader
  2. Opløs gæren i vandet og tilsæt revet gulerødder
  3. Tilsæt de afvejet ingredienser, dejen skal være meget kister/klister, drys evt med kerner ovenpå.
  4. "Form" bollerne og lad den hæve/hvile i 15min 
  5. Bag bollerne i 20-25min (mine boller var lidt store)

- 33 + 0 -
- Så langt så godt -

Synes det ser ud som som jeg har lavet en masse i dag, men har næsten ikke lavet noget.. hehe Har nogle fantastiske hjælper i mine dejlige børn og venner! <3 Guld værd <3 
Rigtig god aften!! 

- Diana

Ingen kommentarer:

Send en kommentar